I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, August 26, 2008

Menggunakan Ikon Senyuman


memula kena ada mozilla firefox dulu
sesapa yang takde, sila donlod sekarang
>>>>> donlod mozilla <<<<<

klik >>>>> sini <<<<< utk donlod greasemonkey

Selepas klik kat button "Add To Firefox",
dia akan kuar paparan seperti kat bawah ni,
click button "Install Now"

akan kuar kepala monyet


Berjaya!!!
Anda telah berjaya meng'install addons greasemonkey.


Kemudian check kat bawah kanan skrin komputer korang...
Ada gambar kepala monyet.
Untuk memasang ikon senyuman ni,
sila pastikan monyet di skrin anda sedang tersenyum (on/enable)

Klik Cinonet utk memasang ikon senyuman cinonet


klik "Install" utk memasang ikon Cinonet
Sekiranya berjaya meng'install'
cinonet Smileys (n3sl0) installed succesfully


Kemudian...login ke akaun blogger anda
dan create a new post..
ikon ni akan berfungsi di dalam compose mode..
paparan seperti di bawah...
utk menggunakannya...just klik saja pada ikon tersebut



Selamat Mencuba !!!

6 comments:

sharksuke said...

tenkiu neslo..
tips berguna untk yg beginer cam aku.
thanx

]¦•¦[ ŋ3ŝŁ0 ]¦•¦[ said...

sama2 shark...:senyumpenuhmakna:

akiss said...

err..neslo.

kalo kite xnk guna lg emotikon ni leh delete tak?

]¦•¦[ ŋ3ŝŁ0 ]¦•¦[ said...

boleh je akiss...
hehe...

klik kanan mouse
manage user scripts
klik kat emoticon yg kita tak nak
uninstall

errr..nape nak delete lak?

Adlina said...

Waah,ilmu yg berguna n3sl0..Nak pnggil apa??Pgl N3 bley??Saya budak baru dtg cini...

ateyn said...

erm,,cne nk buang kotak kt emoticons tuh??